Õpetaja soovitab

Siia alammenüüsse saab lisada õpetajate soovitusi ja nõuandeid laste arengu, õppimise ja igapäevaelu kohta. See võib sisaldada ideid koduseks tegevuseks, soovitusi laste arenguks ning juhiseid vanematele, kuidas toetada laste õpiprotsessi ja heaolu.

Tabasalu Lasteaed Tibutare õppe- ja kasvatustöö aluseks on õppekava.

Lasteaia eripärast lähtuvalt pakutakse lastele süvendatud kunstiõpetust alates 4-5 aastaste rühmast kunstiõpetaja juhendamisel, õpi-ja sotsiaalsete oskuste õppeprogramm Samm-Sammult alusel õpivad lapsed 3-7 aastani (alates 2017/2018 õa kõik rühmad) ja robootika õppetegevused on lõimitud õppeprotsessi kõigile koolieelikutele (6-7 aastaste rühmadele). Lisaks oleme alates 2010 ühinenud Tervist Edendavate Lasteaedade perega ja meil on õppekavas eraldi tervisekasvatuse osa.

Õppekavast sätestatud ainevaldkondade eesmärkidele valib pedagoogiline personal lastevanemate tagasisidest ning õppe-kasvatustöö analüüsist lähtuvalt igaks õppeaastaks põhieesmärgid, millest lähtutakse õppe-kasvatusprotsessi planeerimisel, läbiviimisel ja analüüsimisel.

Tabasalu Lasteaias Tibutare läbiviidava õppe-kasvatusprotsessi seovad tervikuks lapse elust ja ümbritsevast keskkonnast tulenev temaatika (nädalateemad, õppeprojektid), üldõpetus ning  õppeainete lõimimine.

Õppe- ja kasvatustegevuse planeerimisel lähtutakse põhimõtetest:

arvestatakse iga lapse individuaalseid eripärasid ning tema arengupotentsiaali
õppe-kasvatustegevused on ea- ja võimetekohased
lapse arengus on suur tähtsus mängul ja õppetegevusel läbi arendava mängu
lapsel on võimalus teha valikuid
toetatakse lapse loovust
konkreetsed tegevused ja mängud planeeritakse lähtuvalt lapse elu ja ümbritsevat keskkonda käsitlevatest teemadest, laste huvidest ja õhinapõhist õpet toetavate teemadest lähtuvalt
luuakse lapse arengut ja sotsialiseerumist soodustav keskkond, mis tagab lapsele turvatunde ning eduelamused
väärtustatakse demokraatlikke ja humaanseid suhteid, lasteaia põhiväärtusi
teadmisi omandatakse tegutsedes
luuakse tingimused lapse tervise hoidmiseks ja edendamiseks ning liikumisvajaduse rahuldamiseks
olulised tegevused - vaatlemine, võrdlemine, rühmitamine, seostamine, järeldamine, väljendamine, katestamine, küsimine ja küsimustele vastuste otsimine
eelkoolieas on oluline vahetu tajumine, selle kirjeldamine ning vaadeldu kujundlik väljendamine - maalimine, voolimine, meisterdamine jne
planeerimisel liigutakse lähemalt kaugemale, kergemalt raskemale, tuntult tundmatule
oluline on erinevate õppe- ja kasvatustegevuse valdkondade lõimimine ning üldõpetusliku tööviisi rakendamine
kogu õppe-kasvatusprotsess toimub kodu ja lasteasutuse koostöös, kus väärtustatakse eesti kultuuritraditsioone ning arvestatakse teiste kultuuride eripäraga
Õppetöö korraldus

Planeeritud õppe- ja kasvatustegevusi on rühmade nädala tegevuskavas lõimitult vastavalt omavahel lapse jaoks mängulise tegevuse kaudu:

Mina ja keskkond: loodusõpetus, inimeseõpetus, tervisekasvatus, liiklusõpetus, sotsiaalsed-, enesekohased-, mängu- ja õpioskused.
Keel ja kõne: lastekirjandusega tutvumine, jutustamine, luuletuste õppimine, vestlemine, arutamine, lavastus- ja situatsioonimängude mängimine, sõna- ja häälikumängud, kirjutamise eelharjutused.
Matemaatika: rühmitamine, järjestamine, võrdlemine, arvutamine, mõõtmine (suurused), kujundite tundmaõppimine, orienteerumine ajas ja ruumis.
Kunstiõpetus rühmas (sh meisterdamine, voolimine)
Kunstiõpetus (eritehnikad kunstiõpetaja juhendamisel)
Muusikaõpetus
Liikumisõpetus
Lasteaia õppetegevused ei toimu õppeaine tunnina, vaid aktiivõppemeetodeid kasutades lõimitud õppetegevusena, kus lõimitud tegevuse käigus laps omandab oskusi, teadmisi korraga mitmest õppevaldkonnast,

Ajaliselt on määratud muusikategevuste (3-7aastased), liikumistegevuste (3-7aastaste) ja kunstitegevuste (4-7aastased) ajad- seotud konkreeetse ruumi kasutamise ajakava planeerimisvajadusega. Rühmade õppe-kasvatustegevustes otsustavad rühma õpetajad õppetöö läbiviimise aja nädala ja päeva lõikes.

Avaldatud 08.11.2025. Viimati muudetud 08.11.2025.